Jamaica,...here we come!

21 januari 2019 - Sibbe, Nederland

Dit jaar wordt het dus Jamaica. Waarom Jamaica? Een beetje om de Nederlandse winter in te ruilen voor de tropische zon, een beetje omdat we altijd nog eens naar de Caraïben wilden, een beetje uit jeugdsentiment, want de reggae van Bob Marley associëren we met onze jonge jaren, een beetje van dat alles dus.

Jamaica ligt in Noord (nee, niet Midden) Amerika, zo’n 150 km ten zuiden van Cuba, in de Caraïbische Zee op ongeveer 12 uur vliegen van Brussel. De officiële voertaal is Engels. Je betaalt er met US - of Jamaican dollars en het eiland is vooral bekend om z’n koffie, jerk en Rastafari’s met hun dreadlocks, reggae-muziek en Ital dieet, maar daarover later ongetwijfeld meer.

Onze rondreis start en eindigt in Montego Bay en ziet er als volgt uit:: Montego Bay > Brittonville > Robin's Bay > Port Antonio > via de Oostkust naar Quashie Gap > Kingston Town > Treasure Beach > Negril > Montego Bay

reisroute Jamaica

Nog maar twee dagen te gaan!  Woensdag middag nemen we de Flixbus naar Brussels Airport alwaar we een hotel hebben besproken zodat we ‘s morgens om 05:00 uur vroeg maar over hoeven te steken om in te kunnen checken voor onze vlucht naar Montego Bay.

We verheugen ons er erg op dit voor ons nog onbekende stukje wereld te gaan verkennen en laten jullie graag delen in onze bevindingen, middels dit blog.

Jamaica,...here we come!

1. Marleen:
    21 januari 2019
    Het was lekker lopen vandaag in het zonnige Geuldal, maar wel frisjes.
    Wij nog bijna 3 weken voordat we die kant opkomen, verheugen ons op de temperatuur !
  2. Ans Habets:
    21 januari 2019
    Jullie hebben alles goed voorbereid dus het wordt nu tijd om ervan te gaan genieten. Een mooie relaxte vakantie.
  3. Cintha:
    22 januari 2019
    Nog even een winters afscheid hier om de tropische temperaturen ten volle te kunnen waardeen straks. Maar waar laat je je moonboots achter als je op t vliegtuig stapt?
    Heb nu al zin in jullie verhalen. Liefs en geniet ervan!