DownUnder revisited...

14 januari 2020 - Sibbe, Nederland

DownUnder blijft trekken!  Vandaar dat we bij de keuze van een bestemming voor onze winterreis niet lang na hoefden te denken en weer contact opnamen met TravelEssence om opnieuw een op maat gesneden reis te laten regelen, net als in 2016.

Australië is een heerlijk land vinden wij en zo groot dat er nog meer dan genoeg te ontdekken valt. Ook nadat je er al drie keer bent geweest zoals wij. We gaan daar voor ons onbekende gebieden verkennen, maar ook onze Australische gastzonen weer zien, Jed in Canberra en Todd in Melbourne. Bij het boeken afgelopen mei konden we natuurlijk niet voorzien dat de ieder jaar voorkomende "bush fires" zo hevig en vernietigend tekeer zouden gaan als nu helaas het geval is. Verschrikkelijk voor alle mensen en dieren die alles kwijt zijn, soms zelfs hun leven, maar ook voor hen in de buurt van de branden. In Canberra, bij Jed bijvoorbeeld, hangt al wekenlang een grijze smog bij een hoge temperatuur van zo'n 40 graden en ook  bij Todd in Melbourne hebben ze last van smog en hoge temperaturen. Ronduit onaangenaam en ongezond dus. Nog ruim 6 weken voor we daar zijn, dus hopen we vooral voor de Australiërs en stiekem ook voor onszelf dat het inferno tegen die tijd bedwongen zal zijn.

Australië

Maar we beginnen deze keer in Nieuw Zeeland waar we weer langs gaan bij familie en verder ook daar niet eerder bezochte streken gaan verkennen.

Nieuw Zeeland

De voorbereidingen vinden bij een lange reis altijd plaats in stadia. Het begint met het bepalen van waar we naar toe gaan en hoe, ook waar verblijven we, welke activiteiten nemen we op in de planning enzovoort. Dan kan er definitief geboekt worden, gevolgd door het afsluiten van reis- en annuleringsverzekeringen en het doen van de eerste aanbetalingen. Dan een hele tijd niks, tot zo'n 7 weken voor vertrek, als de rest van de reissom betaald moet worden en de benodigde documenten worden aangevraagd zoals visa en internationale rijbewijzen. Ook worden er vele lijstjes geschreven. Ik ben een lijstjes-mens, dus maak ik een paklijst, een to-do lijst, een lijst met welke abonnement moeten onderbroken of afgezegd, een lijst met lijstjes enzovoort, enzoverder.

Nog twee weken dan vertrekken we. We verheugen ons er op.

Wordt tegen die tijd vervolgd...

1. Meta:
    15 januari 2020
    Zo ken ik mijn zussie weer 🐸
  2. Bianca:
    15 januari 2020
    Hoi hoi Saampjes, nou wij wensen jullie alvast een heerlijke tijd tegemoet en ik verheug me erop om jullie reisverhalen te lezen😄
  3. Paulette:
    16 januari 2020
    Looking forward to seeing you both on the 4th February and being a part of your travels. West Coast of New Zealand here we come. Yippee!!! Can't wait. xxx
  4. Marga:
    16 januari 2020
    Lieve Grid en Henk, hele mooie reis toegewenst, we volgen jullie met veel plezier.😘
  5. Henk en Jose:
    17 januari 2020
    Veel plezier we gaan je volgen
  6. Eefje:
    20 januari 2020
    Super veel plezier!
  7. Riek en Mar:
    20 januari 2020
    Grid en Henk, we weten dat jullie ontzettend naar deze reis uitkijken. Dat zal dan ook volop genieten zijn. We zullen de belevenissen via jullie reisblog met belangstelling volgen.
    Overigens nog proficiat met jullie trouwdag op 18 januari.
  8. Rene Corten:
    21 januari 2020
    Gaan jullie volgen!!!!
  9. Leny van duivenvoorde:
    27 januari 2020
    Hoi lieve Henk en Grid. Nog een nachtje slapen. Veel plezier op deze mooie reis. Dikke kus van Leny en Simon