Bijna!

27 januari 2020 - Sibbe, Nederland

En dan is het bijna zo ver! Bijna, want de koffers zijn bijna gepakt, de papieren bijna verzameld en de lijstjes bijna afgevinkt. Ook is het huis bijna klaar voor onze afwezigheid, zijn we bijna door onze voedselvoorraad heen en is het aftellen bijna voltooid.
Bijna dus begint onze langverwachte reis want dinsdag 28 januari treinen we naar Schiphol en woensdag stappen we in het vliegtuig voor de eerste vlucht van een lange reis in drie etappes. Eerst 12 uur vliegen van Amsterdam naar HongKong alwaar we een tussenstop maken van 12 uur waarna weer 12 uur gevlogen wordt van HongKong naar Christchurch, Nieuw Zeeland alwaar een laatste korte vlucht van Christchurch naar Dunedin ons op 31 januari naar de eerste stop zal brengen.

Bagage 1Bagage 2

We hebben een mooie en afwisselende route gepland, te beginnen bij neef Ron in Dunedin in het zuid-oosten van het Zuidereiland. Dan naar nicht Paulette in Palmerston met wie we een deel van de westkust verkennen om via neef Tony weer terug te komen in Christchurch waar we de familie vaarwel zeggen en met z’n tweetjes verder trekken richting Nelson. Van daaruit vliegen we naar Auckland in het noord-westen op het Noordereiland. Daar gaan we de ‘Bay of Islands’ verkennen.

Australië staat daarna op het programma. We starten in het zuiden bij AFS-zoon Todd in Melbourne en gaan vervolgens naar Jed, onze andere 'zoon' in Canberra. Daarna gaan we weer getweeën verder richting Brisbane en Queensland in het noord-oosten. Als laatste wordt een deel van de westkust aangedaan, te weten Perth en omgeving.

Het wordt dus weer een combinatie van oud en nieuw, van bekend- en nieuw terrein en van vertrouwde en onbekende gezichten.

We kunnen haast niet wachten maar het is het bijna zover. Bijna!

1. Cintha:
    27 januari 2020
    Ik kan ook haast niet wachten weer mee te reizen.
    het is BIJNA! zover!
    Goede reis lieverds
  2. Leon en Diane:
    27 januari 2020
    Goede reis! Het zal prachtig worden.
  3. Marry de Ruiter:
    27 januari 2020
    Hoop dat jullie vannacht nog heel lekker in het eigen bed slapen. En voor daarna: heel goede reis en veel genieten.
  4. Henk:
    27 januari 2020
    Dank voor jullie goede reis wensen, we hebben er zin in.
  5. Wiesje:
    27 januari 2020
    Hele goede reis en we zijn benieuwd naar al jullie verhalen.
    Liefs Flor en Wiesje
  6. Bianca:
    29 januari 2020
    Hallo saampjes, wat een avontuur weer. Je broer Paul heeft die reislust niet zo in zijn genen zitten. Maar wij wensen jullie een prachtige reis tegemoet en ik lees met veel plezier jullie mooie verhalen. Liefs Paul en Bianca😃
  7. Rene Corten:
    Mooie reis!!
  8. Adje Syrier:
    29 januari 2020
    Een prachtige reis wens ik jullie van harte!