Naar Griekenland in bijzondere tijden.

24 augustus 2020 - Sibbe, Nederland

... en bijzondere tijden, dat zijn het!

Nu sedert februari-maart van dit jaar de COVID-19 pandemie ook de wereld buiten China in zijn greep houdt wordt het leven van ons allemaal in meer of mindere mate beïnvloed door dit allesoverheersende Corona virus. Een overgroot deel van de wereld ging in lock-down. Zo ook Nederland, in een zogenaamde "intelligente" lock-down wel te verstaan.

Voor ons, Henk en mij, betekende het dat we onze DownUnder reis eerder moesten afbreken eind maart, gevolgd door twee weken zelf-isolatie thuis in Sibbe. Er volgde maanden van 'stilstand' met een uiterst beperkt sociaal leven en vooral 1,5 mtr. afstand houden. Vanaf eind mei is geleidelijk de versoepeling ingevoerd. We konden weer naar de kapper (hard nodig na 4 maanden!) en winkels openden hun deuren geleidelijk. Ook restaurants, terrassen en musea konden weer bezocht worden, maar wel met inachtneming van de nodige restricties. Het virus, hoewel het minder slachtoffers eist, blijft rondwaren en vlamt ook regelmatig weer op.

Dit alles leek een streep te zetten door ons jaarlijkse verblijf op de olijfberg in Gialova, maar gelukkig!   Bezwaren konden worden weerlegd en hindernissen genomen, dus hebben we  besloten het er op te wagen en toch te gaan!

Met de auto, van Nederland via België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland naar Italië, vanwaar we de ferry nemen naar onze eindbestemming, Griekenland.

Griekse vlag

Het gaat een bijzondere reis worden in deze bijzondere tijd.   Vandaar dit reis-blog van onze 2020 reis naar Griekenland.  Een reis die anders zal zijn dan anders.

We gaan het ervaren!