Onderweg.

30 januari 2020 - Hong Kong Int Airport, China

En toen was het zover. Dinsdagmiddag! Start van onze 9 weken durende reis DownUnder. Taxi Terblijt , in de persoon van zwager Kor, en twee treinen brengen ons veilig en snel naar Schiphol waar we de nacht voor vertrek comfortabel doorbrengen in het ons inmiddels vertrouwde CitizenM hotel. Fris en niet gestresst door mogelijke vertraging tussen Maastricht en Schiphol dus, vliegen we de volgende dag de eerste haul tussen Amsterdam en HongKong waar we ‘s morgens rond half zeven HongKong tijd inchecken in het Regal Airport Hotel. We hebben 12 uur te overbruggen voor we doorvliegen en met de nog steeds dreigende demonstraties en het steeds dreigender Corona virus zo dichtbij lijkt het ons verstandig het vliegveld niet te verlaten. Iedereen draagt hier mondkapjes. Ook op Schiphol droegen de Chinese en HongKong passagiers deze al. Wij hebben zo onze twijfels over de effectiviteit ervan maar dragen ze voor de zekerheid ook maar. Baat het niet....! Beetje vreemd is het wel. Alsof we ons in een groot ziekenhuis bevinden. Straks door naar Nieuw Zeeland. Ons volgende blog komt dus uit ‘the land of the long white cloud’. Tot dan.