Palm Springs

24 maart 2017 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Op 22 maart, Henks 67-ste verjaardag vertrokken we uit dit Shangri La en begaven ons richting Palms Springs. Een naar Amerikaanse maatstaven mondain spa resort. Vooral bekend als de favoriete buitenplaats van sterren uit de 50-er en 60-er jaren. Denk aan Frank Sinatra en later Elvis Presley, die hier een huis hadden. We verblijven er twee nachten in zo'n spa resort. Onze 'patio' hotelkamer is in jaren-50 stijl ingericht en er staat zelfs een platenspeler met oude platen, naast een iPod dock. Ook hebben we een eigen omsloten buitenruimte. Verder is ook dit weer een bijzondere ervaring. Veel Amerikanen die hier een paar dagen glamourous willen doorbrengen. Dus naast gezinnen met kinderen 'even weg', ook een groep die vooral wil zien en gezien wil worden. Mooie en minder mooie mensen die rondom de pool en poolbar zitten en zich menige cocktail laten inschenken. Het bijbehorende restaurant werd hoog aangeprezen maar was niet wat we hoopten. Kleine kaart met vooral snacks en taco's en welgeteld drie hoofdgerechten. Steak, zalm en kip. Henks verjaardags-etentje viel dus een beetje tegen. Dat gaan we elders, beter overdoen, besloten we.

Dag 2 in Palm Springs namen we de Aerial Tramway. Een grote ronde gondel die aan een paar kabels de 2500 meter hoge berg San Jacinto beklimt. Het gevaarte draaide ook nog langzaam rond, zodat iedereen van het uitzicht kon genieten. Niet echt mijn ding vanwege enige hoogtevrees, maar ik wilde ook geen spoil-sport zijn. We hadden ons er op gekleed want het was er rond het vriespunt en er lag nog sneeuw. Onze winterse reiskleding kwam nu dus goed van pas. Boven aangekomen kwam je via een restaurant en souvenirwinkel in het San Jacintho State Park alwaar we een prachtige wandeling van drie uur maakten en genoten van de indrukwekkende vergezichten. Zeer de moeite en kosten waard. Terug in het hotel lekker loungen bij de pool en in de hot tub. Op donderdagavond vindt er in het winkelgebied van Palm Springs een Street Fest plaats, met veel kraampjes, winkels, eten, drinken en muziek. We gaan het meemaken. Morgen verder naar Ojai. Een hippy stadje ten noorden van Los Angeles, op onze route naar de kust. We zijn benieuwd.